Je winkelwagen

Je winkelwagen is nog leeg.

zooplus gebruikt cookies om onze website zo optimaal mogelijk weer te geven, inhoud en reclame te personaliseren en ons dataverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze advertentie- en analyse partners. Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Cookies accepteren.

De zooplus app

Download Download
Gratis verzending vanaf €29,-

Retouren en vervangingen

Wanneer en hoe kan ik een artikel terug sturen?

Van gedachte veranderd

Je hebt het recht jouw koopovereenkomst met ons binnen 14 dagen na levering op te zeggen zonder vermelding van reden. Ben je niet tevreden? Dan vragen wij je om binnen 14 dagen contact met ons op te nemen over jouw retourzending. Alle producten die je online gekocht hebt en die je niet leuk vindt, kunnen teruggestuurd worden als het voldoende gefrankeerd is.

Verkeerd product ontvangen

Als je onverhoopt een verkeerd artikel heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice om de retourzending en terugbetaling in orde te maken.

Uitgesloten van het herroepingsrecht

Een klein aantal artikelen is uitgesloten van het herroepingsrecht. Deze artikelen, zoals geopende verpakkingen of artikelen met een korte houdbaarheidsdatum, kunnen niet geretourneerd worden. Indien een artikel is uitgesloten van het herroepingsrecht vermelden wij dit op de productpagina.

Om de algemene voorwaarden te bekijken, klik dan hier.

Terugsturen van een artikel

Stap 1:

Neem eerst, binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, contact op met onze klantenservice voordat je de goederen terugstuurt. Onze klantenservice voorziet je dan van een retournummer en de instructies voor de retourzending.

Je bereikt onze klantenservice op de volgende manieren:

  • Website Gebruik hiervoor ons contactformulier
    Telefoon: +31 (0)20-2622161 vanuit Nederland en +32-2-5887166 vanuit België. Je kunt ons bereiken op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 14:00.
    E-mail: service@zooplus.nl

Wil je bij jouw contact direct het artikelnummer van het artikel dat je wilt retourneren aan ons doorgeven? Dan kunnen wij je direct van een persoonlijk retournummer voorzien. Dit nummer garandeert dat het teruggestuurde artikel aan jouw klantenaccount wordt gekoppeld.

Je kunt jouw pakket kosteloos retourneren via de retourservice van DHL. Via de link in de e-mail die je van ons ontvangt staat een link waarmee je een afspraak kunt maken om het pakket thuis op te laten halen of een label kunt printen om het pakket terug te sturen via een DHL Parcelshop. Wij vergoeden de kosten van de retourzending alleen als je gebruik maakt van de retourservice van DHL.

Stap 2:

Onze klantenservice voorziet je van een retournummer en de instructies voor de retourzending. Wij vragen je deze instructies zorgvuldig op te volgen, zodat jouw retourzending in goede orde verzonden en verwerkt kan worden.

Indien mogelijk vragen wij je om de artikelen in de originele verpakking terug te sturen. Als dit niet meer mogelijk is, gebruik dan een andere verpakking.

Stap 3:

Retourneer het pakket volgens één van deze onderstaande opties:

Optie 1: Laat het pakket bij je thuis ophalen via de retourservice van DHL. Je kunt hiervoor een afspraak maken via de link in de e-mail met jouw persoonlijke retournummer en de instructies voor de retourzending.

 

Optie 2: Maak via de link in de e-mail met uw retournummer jouw eigen label voor de retourzending aan. Wij vragen je het retourlabel uit te printen en stevig aan de buitenkant van het pakket te bevestigen. Je kunt het pakket vervolgens afgeven bij een DHL Parcelshop bij jou in de buurt.

Tip: bewaar altijd het ontvangstbewijs van jouw retourzending! Mocht jouw retourzending verloren raken is jouw ontvangstbewijs vereist. Zonder bewijs kunnen wij de restitutie helaas niet uitvoeren.